s5 logo2

javascript:;

 

 

 

Dersom du har en smerte et sted i kroppen må du tenke direkte på selve smertestedet. Forsøk å del opp smerten i form, (rund,avlang, spiss, bulkete) farge, hard/bløt, varm/kald, tykk/tynn, tung/lett. Sett smerten til en intensitet på en skala fra 0-10, hvor 10 er det verste du kan huske å ha følt.

Bank så kontinuerlig på "smertepunktet" imellom og bak knokene til lille og ringfinger mens du hele tiden fokuserer på opplevelsen av smerten. Dersom den begynner å forandr

e seg på noen måte sier vi at den er på vei ut av kroppen. Det er alltid positivt med selv en liten forandring og selv om den unntaksvis blir mer intens i en kort tid.

Ved en typisk vanlig spenningshodepine kan du forvente en klar bedring i løpet av 1 til 5 minutter.Prøv dette på alle typer smerter, også de som du tror er umulige å få dempet eller fjernet. Selv de beste eksperter på smertebehandling har ikke mer enn antagelser å komme med omkring hva en smerte er og hvorfor den er der. Kroppen løser ofte såkalte kroniske smerter ved TFT til den enkeltes store forbløffelse.

Prøv alltid TFT før medisinering, da den er helt ufarlig, smertefri og enkel å utføre selv.

 

 Hvordan vi bruker TFT i behandlingen

TFT går ut på å sette fokus på den vonde følelsen, tanken, smerten eller den uønskede lysten – og samtidig stimulere punkter på kroppens energisystemer (kjent fra for eksempel akupunktur, akupressur og soneterapi) Dette gjør svært ofte at den irrasjonelle følelsen/smerten/lysten dempes eller forsvinner helt